Ren- Fredag

hallå hallå!!!

VI har åkt på roadtrip till Hemsedal för att hälsa på sonny...

Vi var följande.....Jag, Sofia, Lotta, Siri, Clara och Marre....uppdelade i två bilar. Sofias lilla hurrtiga dieselbil och min ( mammas) stora pansarvagn combivolvo...

Så kör vi tidig måndag morgonen...solen går upp över fjällen och kastar lite guldropsa ljus över landskapet, sjukt vacker...så plötsligt  runt en kurva ser vi en hel flock med JÄVLA  RENAR....över hela vägen.....!!!!

BROOOOOMMMMSAAAA!!! IS PÅ VÄGEN.....HAAAAAAAAAALT!!!

Så det slutar med att jag i relativtlåg hastighet lyckas glidtackla en ren med volvon så den ramlar.

Och så tänkte ajg " shit shit, nu kör jag över den och dödar jag den måste vi hitta ägaren och ghaaa detta blir jobbigt"

Men eftersom jag kom så sakta så lyckades jag bara  välta den...så han var snabbt på fötter ( såg typ ut som en sort fet bambi på hal is ett tag) och hoppade in skogen med sina kompisar.

men den lille jävlen han i all hast sparka sönder framlyktan på bilen......sjukt snabb måste han ha varit!!

Så nu springer det runt en ren någonstans i jämtland med en jätte lårkaka antaligen!!

Ikväll blir det bio....Kenny Starfighter!! Waaayy, nostalgi ändå!!!

OVER AND OUT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback